Google

Thursday, June 14, 2007

学习障碍

遇见Poh Gek, 她问我孩子学习得怎样。告诉她Randson的情况(如 :无心做功课,懒懒散散),她叫我多观察,看看他是否有学习障碍。哇!学习障碍,好大的一个名词啊! 她也提议我带他到Polyclinic让医生检查,求个心安也好。唉,怎么办?又是伤脑筋的时候了。


带Allyson时,遇见他们的Speech & Drama老师。就顺便问一问她,去年她教Randson时,有问题吗?她叫我放心,相信Randson是没有问题的,他只是需要一点时间来适应小一的生活。因为托儿所的时间表和小学的有差别,而且托儿所的活动量比较大,也许因为他还不习惯一整天坐在那里学习。她也举了些例子,让我放心。真是要好好的谢谢她,和她谈了以后真的比较放心了。


回到家和妈妈谈起,她也赞成我带Randson去检查,以求个心安。可是真的有这个需要吗?

我看我又要采取驼鸟政策了,多给我一点时间考虑吧!!!

2 comments:

Anonymous said...

there is a term called Dyspraxia which is a learning disorder in motor skills, writing and reading.

check out this http://www.bbc.co.uk/health/conditions/dyspraxia2.shtml

can be improved thru occupational therapy.

if you find your son falling behind his peers in many areas, maybe can bring him to see doc, 以求个心安 lor.

hope i don't stress or scare you with this info ...

Chin Family of 6 said...

Hiaz, ya, I also read on ADHD, might really hv to bring him liao. Tks for providing more info on this, as you know, I'm the kind of blur blur mother... ... maybe didn't observe so much in life as there are so much things to do already.

Really appreciate all your help!!!